Ads 468x60px

wibiya widget

Νέα Marmaga!

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Συνέντευξη του Δημάρχου Έδεσσας κ. Δ. Γιάννου στον ΛΟΓΟ

Όταν μιλάμε με φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ειδικά με το Δήμο Έδεσσας το πρώτο που θέλουμε να ρωτήσουμε είναι για τα οικονομικά σας.

Όλοι γνωρίζουν την κατάσταση των οικονομικών του Δήμου Έδεσσας όπως την παραλάβαμε. Αδυναμία παράδοσης του ταμείου, χρέη, απλήρωτοι εργαζόμενοι και προμηθευτές.
Κάναμε μία τεράστια προσπάθεια να νοικοκυρέψουμε τα οικονομικά του Δήμου. Η προσπάθεια αυτή ήταν και συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα δύσκολη γιατί τα οικονομικά όλων των Δήμων δεν έχουν απλώς μειωθεί, τα έχουν πετσοκόψει.
Ουσιαστικά οι πόροι που έχουμε για να λειτουργήσουμε έχουν μειωθεί κατά 65%. Αυτό είναι ενδεικτικό της κατάστασης, διότι εκεί που οι προκάτοχοί μας είχαν 100 ευρώ να διαχειριστούν μία κατάσταση εμείς πρέπει να κάνουμε την ίδια δουλειά με 35 ευρώ.
Ο καθένας καταλαβαίνει τη δυσκολία του εγχειρήματος να διατηρήσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τον πολίτη σε ένα ανεκτό επίπεδο και παράλληλα να κάνουμε οικονομία για να αποπληρώσουμε τα χρέη που παραλάβαμε. Βέβαια, είναι οξύμωρο ότι σε περιόδους οικονομικής κρίσης και φτώχιας προσπαθούμε να αποπληρώσουμε τα χρέη που δημιουργήθηκαν την περίοδο των παχιών αγελάδων, αλλά συμβαίνει!
Σήμερα ο Δήμος Έδεσσας είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα των Δήμων που χαρακτηρίζονται «καλοπληρωτές» και αυτό είναι αποτέλεσμα της χρηστής διαχείρισης και του νοικοκυρέματος που έγινε τα τελευταία 2,5 χρόνια. Βέβαια, εγώ σε κάθε περίπτωση τονίζω ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε, αλλά υπάρχουν ευνοϊκά σημάδια.

Υπήρξαν μεγάλα προβλήματα στην Επιχείρηση των Καταρρακτών. Τι γίνεται σε αυτό το μέτωπο;

Πράγματι συναντήσαμε μεγάλες δυσκολίες σε αυτό το μέτωπο, όπως το χαρακτηρίσατε. Είναι γνωστό ότι η κρίση έχει χτυπήσει ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις εστίασης και ειδικά αυτές που στηρίζονται στον εσωτερικό τουρισμό, όπως είναι η Τουριστική Επιχείρηση του Δήμου Έδεσσας. Δυστυχώς, οι «Καταρράκτες» και το «Τημενιδών» δεν ξέφυγαν από την κρίση και παρατηρούμε μεγάλη μείωση του τζίρου, που επιδεινώνει τα ήδη μεγάλα προβλήματα και τα χρέη που κληρονομήσαμε από την προηγούμενη διοίκηση.
Αποτέλεσμα αυτής της αρνητικής εξέλιξης ήταν να επιδεινωθούν τα οικονομικά της επιχείρησης, να υπάρχουν χρέη προς τους εργαζόμενους και να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι υποχρεώσεις προς τρίτους.
Έτσι παράλληλα με την προσπάθεια εξυγίανσης της επιχείρησης την στηρίξαμε και οικονομικά προκειμένου να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της και να ξεπεράσει τον κάβο.
Μετά από αυτή την παρέμβαση έχει εξομαλυνθεί το κλίμα και η επιχείρηση λειτουργεί χωρίς προβλήματα.
Βεβαίως, απαιτούνται διαρθρωτικές αλλαγές για τη συνέχιση της επιχείρησης, που δεν μπορεί να είναι βιώσιμη βασισμένη στο παλιό μοντέλο λειτουργίας της.

Αντίστοιχα προβλήματα είχατε και στη ΔΗΚΕΔΕ με τους εργαζόμενους να διαμαρτύρονται ότι ήταν απλήρωτοι για μήνες και μάλιστα με παραίτηση του πρώην Προέδρου.

Πράγματι η ΔΗΚΕΔΕ αντιμετώπισε σημαντικά οικονομικά προβλήματα, οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι και όπως είναι φυσικό διαμαρτύρονταν. Στη ΔΗΚΕΔΕ έγινε μία επιλογή από την προηγούμενη διοίκηση για ενιαίο τρόπο αντιμετώπισης των εργαζομένων και καταβολή των αμοιβών σε όλους τους εργαζόμενους, ανεξάρτητα από την προέλευση των χρημάτων από τα οποία πραγματοποιούνται οι αμοιβές.
Έτσι το πρόβλημα κυρίως δημιουργήθηκε επειδή τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα δεν είχαν καταβάλει τις αμοιβές των εργαζομένων. Όμως οι εργαζόμενοι των προγραμμάτων της ΔΗΚΕΔΕ πληρώθηκαν μαζί με τους άλλους εργαζόμενους, με τα χρήματα που δίνει ο Δήμος στη ΔΗΚΕΔΕ για τις υπόλοιπες υπηρεσίες της προς τους Δημότες.
Όπως ήταν φυσικό υπήρξαν καθυστερήσεις στις πληρωμές όλων των εργαζομένων, επειδή υπήρξαν καθυστερήσεις στην καταβολή των αμοιβών από τα προγράμματα, γεγονός για το οποίο δεν ευθύνεται ούτε η διοίκηση της επιχείρησης ούτε οι υπάλληλοι, διότι ήταν πανελλήνιο φαινόμενο.
Τελικά, τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα αποπλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους προς τη ΔΗΚΕΔΕ και πληρώθηκαν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι ήταν ενήμεροι για όλες τις διαδικασίες και τις εξελίξεις. Βεβαίως, υφίστανται οφειλές, αλλά έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ έχουμε προχωρήσει σε ρύθμιση των οφειλών προς ΙΚΑ και Δ.Ο.Υ. τις οποίες αποπληρώνουμε και έχουμε μειώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το μείζον ζήτημα και στη ΔΗΚΕΔΕ είναι το μοντέλο διαχείρισης και γι' αυτό παρακολουθούμε πολύ στενά τις εξελίξεις που υπάρχουν σε κεντρικό επίπεδο προκειμένου να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε οποιεσδήποτε προκλήσεις.
Σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις με τους αθλητικούς χώρους τι έχετε να σχολιάσετε;

Οι αθλητικοί χώροι στο Δήμο Έδεσσας, τους υπόλοιπους Δήμους του Νομού Πέλλας και όλη την επαρχία, δεν είχαν ποτέ τους άδεια λειτουργίας, όμως το πρόβλημα προέκυψε τώρα διότι το θέμα ανακινήθηκε μετά από καταγγελία, με αποτέλεσμα να κριθούν ακατάλληλα πολλά γήπεδα του Νομού μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΠΣ Πέλλας είχε αναστείλει προσωρινά το πρωτάθλημα πριν δοθεί παράταση με υπουργική απόφαση...
Βεβαίως εμείς από την πλευρά μας είχαμε ξεκινήσει από νωρίτερα την προετοιμασία για να αδειοδοτηθούν οι αθλητικοί μας χώροι, ειδικά οι κλειστοί όπως το ΔΑΚ και το Κολυμβητήριο. Πράγματι μετά από μεγάλη προσπάθεια πήραμε τις συγκεκριμένες αδειοδοτήσεις, αλλά για τα γήπεδα των χωριών οι προδιαγραφές είναι τέτοιες που είναι εξαιρετικά δύσκολο να λάβουμε αδειοδοτήσεις, οπότε προσπαθούμε να ασκήσουμε πίεση στο Υπουργείο ώστε να δει την πραγματική κατάσταση και να χαλαρώσει τις προδιαγραφές.

Οι πολιτικοί σας αντίπαλοι σας κατηγορούν ότι έχετε δώσει μεγάλη σημασία στα οικονομικά και δεν ασχολείστε με τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα.

Τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα είναι ο μόνος τρόπος που έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να κάνει αναπτυξιακά έργα ή έργα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Είναι αλήθεια ότι τον πρώτο καιρό ασχοληθήκαμε με ιδιαίτερη προσοχή με τα οικονομικά του Δήμου. Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς, αφού αντί να ασκούμε διοίκηση ασχολούμασταν με τους οικονομικούς επιθεωρητές, τους Επιτρόπους, τους Εισαγγελείς και τους ελέγχους των οικονομικών, που έγιναν υποχρεωτικά αφού δεν παραλάβαμε ταμείο. Επίσης, τα χρέη μας ήταν υπέρογκα και έπρεπε να κάνουμε κάποιες επιλογές, είτε να συνεχίζαμε μία πολιτική σπατάλης χωρίς να υπολογίζουμε τι θα παραδώσουμε όταν λήξει η θητεία μας, είτε να νοικοκυρέψουμε την κατάσταση, παρά τις δυσκολίες. Διαλέξαμε τον δύσκολο δρόμο!
Σε ότι αφορά στα προγράμματα τα πρώτα χρόνια δεν είχαμε εντάξεις έργων, διότι δεν παραλάβαμε έτοιμες ή υπό εκπόνηση μελέτες, όπως θα ήταν το φυσιολογικό. Έτσι στον τομέα της διεκδίκησης νέων έργων, ουσιαστικά δεν υπήρξε συνέχεια, αφού δεν μας κληροδότησαν τίποτα. Εννοείται ότι δεν νοούνται μελέτες τα σχέδια που παραλάβαμε που ήταν απλώς εξαιρετικά φιλόδοξες ιδέες, που αφενός δεν ταιριάζουν σε δύσκολες εποχές και αφετέρου δεν είχαν καμία μελέτη, αλλά ήταν απλώς σχέδια.
Ξεκινήσαμε από την αρχή με μελέτες για έργα που θα βελτιώσουν τη ζωή των πολιτών και θα δώσουν αναπτυξιακή διάσταση σε τομείς όπως η αγροτική παραγωγή και η ανάπτυξη του τουρισμού. Εκπονήσαμε και εκπονούμε μία σειρά μελετών, οι περισσότερες από τις οποίες εκπονούνται από στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών μας προκειμένου να μειωθούν τα κόστη.
Σήμερα που μιλούμε έχουμε σημαντικές επιτυχίες σε διάφορους τομείς. Εξαιρετικά σημαντική δουλειά έχει γίνει στη ΔΕΥΑ Έδεσσας με την ένταξη στο ΕΣΠΑ έργων όπως το αποχετευτικό του Μεσημερίου και του Ριζαρίου και η σύνδεση των οικισμών με τον βιολογικό καθαρισμό, αλλά και η ύδρευση του Κλεισοχωρίου και της Κεδρώνας, όπου λύνουμε χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν τους κατοίκους.
Έχουμε υποβάλει πλήρη φάκελο υποψηφιότητας και αναμένουμε την έγκριση ενός μικρού αρδευτικού στην Άρνισσα, που θα δώσει αξία σε σταροχώραφα και θα βελτιώσει το εισόδημα των αγροτών μας.
Επίσης, υλοποιούμε ένα έργο ανάπλασης του κέντρου της Περαίας και της πλατείας της Ζέρβης.
Ακόμη πρόσφατα εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η ανάπλαση της οδού 18ης Οκτωβρίου από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το γήπεδο και της πλατείας Γρανικού, ένα έργο με προϋπολογισμό 4,5 εκατομμύρια ευρώ που θα αλλάξει την όψη της περιοχής.
Ακολουθούν παρεμβάσεις όπως η αναπαλαίωση παραδοσιακού σπιτιού στο Βαρόσι και μετατροπή του σε επισκέψιμο χώρο, αλλά και τα προγράμματα που υλοποιούμε για τη δημιουργία σημαντικού υλικού προβολής της τοπικής ιστορίας και του πολιτισμού, που θα αξιοποιηθούν για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Τέλος, σε πολύ καλό στάδιο είναι η διεκδίκηση για βελτίωση του ανεμοδρομίου της Παναγίτσας που μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού της περιοχής.

Δηλαδή υπάρχει σχεδιασμός για την τουριστική ανάπτυξη;

Όχι μόνο υπάρχει, αλλά τον υλοποιούμε.
Αυτή τη στιγμή υλοποιούμε προγράμματα με νέες τεχνολογίες που δημιουργούν σημαντικό πλεονέκτημα για την αξιοποίηση περιοχών όπως ο Καταρράκτης, οι Μύλοι, το Βαρόσι, αλλά και η Βεγορίτιδα, ο παλιός Άγιος Αθανάσιος και το Χιονοδρομικό Κέντρο.
Στόχος μας είναι να ενοποιήσουμε το τουριστικό προϊόν της περιοχής, δηλαδή ο επισκέπτης των Καταρρακτών να ενημερώνεται για τον παλιό Άγιο Αθανάσιο, την Βεγορίτιδα και το Χιονοδρομικό και αντίστοιχα ο επισκέπτης του Αγίου Αθανασίου να γνωρίζει ότι στην Έδεσσα υπάρχουν αξιόλογοι επισκέψιμοι χώροι, έτσι ώστε να προγραμματίσουν μία μελλοντική επίσκεψη σε ότι δεν πρόλαβαν να γνωρίσουν από τον τόπο μας.
Η δουλειά που κάνουμε στους Μύλους είναι χαρακτηριστική, καθώς δουλεύουμε σε δύο επίπεδα: από τη μία πλευρά υλοποιούμε ευρωπαϊκά προγράμματα για τη βελτίωση των υποδομών και την ένταξη των νέων τεχνολογιών που θα βοηθήσουν στην ανάδειξη του πολιτισμικού μας πλούτου, ενώ από την άλλη προχωρούμε σε ανακατασκευές και συντηρήσεις που δεν είναι ενταγμένες σε κανένα πρόγραμμα, ούτε απαιτούν ιδιαίτερες δαπάνες εκτός από το μεράκι των ανθρώπων που εργάζονται εκεί και η στήριξη που τους παρέχουμε με όσα μέσα μπορούμε να διαθέσουμε.
Αυτή τη στιγμή οι Μύλοι είναι σε αρκετά καλή κατάσταση και έτοιμοι να ενταχθούν στο σχεδιασμό για εισιτήριο, όπως και οι Καταρράκτες, προκειμένου να δημιουργούνται έσοδα για τη συνεχή βελτίωση των υποδομών τους και την προσέλκυση όλο και περισσότερων επισκεπτών.
Παράλληλα, ετοιμάζουμε τη δημιουργία Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα στην Καρυδιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης και το Μουσείο της Θεσσαλονίκης.
Όλες αυτές οι υποδομές, που θα λειτουργήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα, πιστεύω ότι θα λειτουργήσουν ενισχυτικά στο τουριστικό προϊόν της περιοχής μας, που χρειάζεται υποστήριξη διότι έχει υποστεί μεγάλη ζημιά από την κρίση.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε εδώ το σχόλιο σας...

 

Social Media

Επισκεψιμότητα

Translation